Подібний захід займає від одного до двох днів. Щоб програма Івента була впорядкована, вона проходить під керівництвом досвідченого фасилітатора (зовнішній консультант із розвитку). Сценарій залежить від теми зборів, але традиційно ділитися на 4 блоки:
Обговорення пріоритетів компанії;
Опис бачення компанії;
SWOT-аналіз;
Презентація результатів.
Для реалізації вищезазначеного потрібно багато зусиль. Ми підготували поради, щоб захід пройшов як по маслу.
Призначте відповідального. Визначте людину, яка шефуватиме в організації заходу. Бажано, щоби він був не просто глядачем, а безпосереднім учасником стратсесії.
Виберіть час та місце проведення. Краще влаштовувати івент у вівторок, середу, четвер. Залишайте останній день тижня для того, щоб поділитися напрацюваннями з іншими співробітниками, які не були залучені до сесії. Локацію ж підбирайте у центрі міста. Нехай вона буде затишною, місткою та з професійним сервісом. Підійдуть як сучасні хаби, так і стильні лофти. Якщо у вас є конференц-зал на території офісу, не скупіться орендувати оригінальний простір. Це допоможе вдихнути у креативний захід. Колеги змінять обстановку та морально вийдуть зі звичної сірості.
Подбайте про витратні матеріали. На локації має бути вся необхідна техніка та меблі, включаючи фліп-чарт, проектор. Якщо чогось немає, привезіть це за кілька днів до сесії. Достатня кількість канцелярії також має місце.
Не забувайте про таймінг. Продуктивна сесія триває трохи більше 6 годин з ранку. Саме цей час люди продуктивні. Однак у цей час закладіть каву-брейк, щоб люди перевели подих і розслабитися.
Оригінальне завершення трудомісткої роботи – міні-урочистість. Буде здорово, якщо на вибраній вами локації буде бар або зона для фуршету, щоб учасники сесії отримали нагороду за працю у вигляді відпочинку та неформального спілкування один з одним. Це зіграє як свого роду тімбілдінг.
Як зробити
Дуже часто стратегічна сесія перетворюється на тривале та неефективне заняття. Щоб не підвищувати кількість невдалих сесій, обов'язково не робіть так:
Не перетворюйте сесію на нудну нараду, де кожен лише звітує про виконану роботу. Без конкретики ви втрачаєте дорогоцінний час.
Чи не виносите конфліктні ситуації на стратегічну сесію. Намагайтеся згладити кути в команді до заходу.
Не йдіть дорогою кліше. Без творчості та нових підходів – захід приречений на провал. Атмосфера, в якій відбувається подія, має бути легка і дружня.
Стратегічна сесія – це багаторівнева зустріч, під час якої вирішуються важливі питання, що впливають майбутнє бізнесу протягом року. Захід складається із невеликого кола запрошених: акціонери, керівники, топ-менеджери. Відмінність тренінгу чи мозкового штурму від стратегічної сесії у тому, що у перших двох варіантах мета ясна. А суть сесії – знайти її та сформувати план досягнень поставлених завдань.
Що важливо
Важливо обговорити з командою на стратсесії:
Зіставте місію компанії з її поточною діяльністю та проведіть ретроспективу її діяльності у році, що минає.
Уточніть цінності компанії та каскадуйте їх на цінності конкретних людей. Часто цінності, сформульовані в компанії, не резонують із командою — так не повинно бути.
Створіть середньострокову перспективу у проміжку 3-5 років або скоригуйте попередню. Залежно від цього, виставляється план активацій на наступний рік. Це дозволяє команді бачити, які проекти надалі будуть у пріоритеті.
Спроектуйте системи KPI або OKR і поставте цілі на команду.
Необхідно утримувати увагу і бути готовим до різних розвитку:
На стратсесії необхідно постійно змінювати формати діяльності. Щоб команда менше втомлювалася, спробуйте використати візуальну виставу: майндмеп, календарний план, замальовки.
Стратсесію можна і корисно проводити за межами свого офісу.
Створіть умови, у яких люди постійно змінюватимуться командами. Парадоксально, але багато менеджерів спілкуються лише всередині свого відділу. А ми з вами знаємо, що з незвичних команд часто народжуються нові та свіжі рішення.
ВИГІДНІ ПРОПОЗИЦІЇ
ПРОТОТИП
ГРАНТ ВІД ЄБРР
ОТРИМАЄТЕ 50% ПОВЕРНЕННЯ ЗАСОБІВ!
Співпрацюючи з нами Ви можете отримати Грант від ЄБРР на 50% вартості реалізації проекту. Пропозиція для проектів з бюджетом вище середнього